ul. Stępińska 13 (PYP)
ul. Belwederska 6a (MYP)
Szkoła podstawowa PYP
Szkoła podstawowa MYP
tel. PYP +48 22 841 29 91
tel. MYP +48 22 852 31 10

O uczeniu się on-line klasy 4b

Nikt nie powie, że początek był dla nas łatwy. Często początki są trudne i wymagają cierpliwości i tak było podczas pierwszych tygodniu naszej pracy w świecie wirtualnym. Teraz jednak, czujemy się pewniej gdy korzystamy z narzędzi Microsoft Teams podczas wspólnych zajęć oraz pracy indywidualnej.

W trakcie pracy online wysyłamy mnóstwo zdjęć, filmików, prac pisemnych, prac plastycznych i stron z naszych zeszytów.

Idea główna aktualnie realizowanego projektu czwartoklasistów to: „Rozwój i upadek starożytnych cywilizacji wpływa na nasze współczesne życie”. Podczas zdalnej pracy:

– zapoznawaliśmy się z osiągnięciami cywilizacji: Mezopotamii, Egiptu, Grecji i Rzymu

– zajmowaliśmy się filozofią, stawiając pytania filozoficzne, a następnie próbując na nie odpowiedzieć. Nie zawsze się zgadzaliśmy ze sobą, ale chyba taka właśnie jest filozofia! Nasze pytania to m.in: „Czy warto mówić prawdę?”, „Kto jest ważniejszy, mama czy tata?”, „Czy zwierzęta powinny być ważne dla wszystkich ludzi?”. Sami widzicie, nie były to łatwe pytania.

– wygłaszaliśmy przemowę retoryczną próbując przekonać słuchaczy do wybranej przez nas dyscypliny sportu, jaką naszym zdaniem należy wprowadzić na Igrzyska Olimpijskie

– wykonaliśmy eksperyment: mumifikacja jabłka

– dowiedzieliśmy się, jaki wpływ na język angielski miały język grecki i łaciński

– ocenialiśmy wychowanie w Sparcie i doszliśmy do wniosku, że to nie był najlepszy sposób na wychowywanie dzieci w Rzymie, ale rozumiemy, dlaczego wychowanie wyglądało wówczas inaczej niż dziś

– w programie Paint stworzyliśmy własnego boga/boginię, opisując jego nadprzyrodzone moce. Tak powstała bogini POWERFUL, GOD OF GAME, DOGUS bóg zwierząt, BOGINI NILU, OSIRIS, ATHOR bóg piorunów, BOGINI MIŁOŚCI I POKOJU, THE GODDES OF LOVE, VIRUSIZ bóg choroby i zdrowia.

– czytaliśmy oraz słuchaliśmy audiobooków – mity greckie

– tworzyliśmy prototypy akweduktów rzymskich

– obserwowaliśmy pogodę oraz rodzaje chmur w ciągu kilku dni. Uczyliśmy się o ekstremalnych warunkach pogodowych na świecie

– pamiętamy o aktywności fizycznej, uczestniczymy w zajęciach on-line z w-fu

Po przerwie świątecznej, pracowaliśmy nad oceną końcową w grupach. Nasze wystąpienia miały przekonać innych, że to właśnie nasza cywilizacja (Egiptu, Grecji lub Rzymu) wywarła największy wpływ na nasze współczesne życie.

Co tydzień w czwartek pracujemy nad Wystawą PYP: https://www.maturamiedzynarodowa.pl/szkola-podstawowa/category/wystawa-2020/

“Podoba mi się, że na Microsoft Teams są różne kanały do różnych przedmiotów. Trochę sprawia mi trudności  załączanie zdjęć moich prac. Bardzo tęsknie za szkołą, dlatego, że brakuje mi spotykania się z przyjaciółmi” uczennica 4b

Myślę, że jest więcej trudnych dla mnie zadań do robienia samemu. Trochę tęsknie za szkołą. Lubię to, że mogę się wyspać, i że czasami rano gramy z chłopakami i w ogóle więcej gramy i rozmawiamy teraz” uczeń 4b

Share

Recommended Posts