Badający czwartoklasiści
Uczniowie klasy 4 rozwijali cechę z profilu ucznia-badający. Podczas zajęć przyrodniczych postawili sobie pytanie: Co się stanie, jeśli włożymy kwiat o białych płatkach do naczynia z wodą zabarwioną atramentem? Wiedzieli, że kwiaty potrzebują do życia wody, ale co się stanie, jeśli zamiast do czystej wody wstawimy go do niebieskiej cieczy? Trzeba to było sprawdzić przeprowadzając doświadczenie przyrodnicze.
Na efekty nie trzeba było długo czekać. Ku zdziwieniu wszystkich kwiat wstawiony do zabarwionej wody, w kolejnym dniu zmienił kolor i zabarwił się na niebiesko!
Teraz już wiedzą, że zjawisko to jest związane z przepływem wody w roślinie. Kwiatek zasysał wodę do góry dzięki ruchom kapilarnym.
Zachęcamy rodziców oraz dzieci do przeprowadzenia eksperymentu w domu. Satysfakcja gwarantowana! 🙂
Przyszły badaczu! Może zamiast niebieskiego użyjesz czerwonego atramentu?
Recommended Posts

Centrum Nauki Kopernik – Majsternia
23 czerwca 2025

Gazeta Monneta – #15
16 czerwca 2025

Wynalazek pana Bekkera
5 czerwca 2025