ul. Zbierska 5
tel.: +48 22 852 31 10
tel.: +48 798 731 464

Wyjazd licealistów do Francji

W połowie listopada licealiści z grup francuskich, pod opieką Pani Renaty Dziury i Pani Agaty Szaryńskiej-Szlaz, udali się do Antibes, na południe Francji.

Nasz wyjazd pod hasłem „Les voyages forment la jeunesse” był okazją  do doskonalenia umiejętności językowych  i odkrywania uroków regionu.

Każdego dnia, przed południem, uczestniczyliśmy w lekcjach języka francuskiego w Centre International d’Antibes.

W pierwszym dniu pobytu, po południu, pojechaliśmy na wycieczkę do Cannes. Kolejnego dnia, odkrywaliśmy Marché Provençal  i Muzeum Picassa w Antibes. Następnie, udaliśmy się do Nicei, gdzie zwiedziliśmy Musée d’Art Moderne et d’Art Contemporain i cieszyliśmy się pięknymi widokami na Promenade des Anglais. Innego dnia, mieliśmy też szczęście poznać tajniki produkcji perfum w Parfumerie Fragonard w Grasse. Dzięki tym atrakcjom, chłonęliśmy widoki, zapachy i smaki południa Francji. Quelle chance!!!

W piątek zakończyliśmy cykl lekcji języka francuskiego  warsztatami  « Pan bagnat », podczas których przygotowaliśmy pachnące prowansalskie kanapki. Sobotę spędziliśmy w Monako, zwiedzając Musée Océanographique i podziwiając atrakcje państwa – miasta. A w niedzielę podsumowaliśmy nasz pobyt w Antibes podczas zajęć językowych na plaży. Wróciliśmy pełni wrażeń, szczęśliwi i zauroczeni śródziemnomorskim klimatem, stylem i zwyczajami.

Listopad na Lazurowym Wybrzeżu prawdziwie wzmacnia radość uczenia się!

Poniżej fragmenty spisanych przez uczniów wrażeń :

Polecamy pobyt w Antibes! Po pierwsze, ciepłe przyjęcie goszczącej nas rodziny i ich uprzejmość zostanie w naszych serduszkach jako słoneczne wspomnienia ciepła tej miejscowości „pour toujours”! Lekcje były czystą przyjemnością. Mimo zmęczenia po codziennych wycieczkach pełnych wrażeń i wielu ciekawostek, chęć powrotu na zajęcia dawała nam siłę na wczesne pobudki, tym samym kojąc nasze smutki 😊 (…)

Luiza i Julka

Wyjazd do Antibes pozostanie dla nas niezapomniany. Bardzo miło było używać francuskiego bez bycia ocenianym. Na pewno podszkoliłyśmy język. Goszcząca nas rodzina była bardzo otwarta i przyjazna. Podczas kolacji mogliśmy żartować i śmiać się razem. Na wycieczkach bawiłyśmy się bardzo dobrze, szczególnie w oceanarium. Zajęcia w szkole były fajne i nauczyłyśmy się dużo praktycznych rzeczy. Dziękujemy za ten wyjazd!

Zosia, Ula i Julia

Naszym zdaniem, wyjazd był bardzo interesujący. W trakcie tego tygodnia, bez problemu udało się nam zachować równowagę między odpoczynkiem a nauką języka francuskiego (…)

Julia, Asia, Hania

Miła, rodzinna atmosfera. Poznanie nowej kultury. Użycie języka francuskiego w praktyce. Poczucie rozwinięcia umiejętności językowych. Lekcje przyjemne i atrakcyjne. Miła praca w grupach. Ciekawe wycieczki (…)