ul. Stępińska 13 (PYP)
tel. PYP +48 22 841 29 91
tel. MYP +48 22 852 31 10

Klasa 5 w Kazimierzu

W tym roku na zieloną szkołę udaliśmy się do Kazimierza Dolnego. Magia tego miejsca oczarowała nas wszystkich. Jak przystało na uczniów IB odkrywaliśmy, eksplorowaliśmy i przekraczaliśmy nie tylko granice Kazimierza, ale także nasze własne. Pierwszego dnia udaliśmy się wąwozami na długi spacer do punktu widokowego na Albrechtówce. Odwiedziliśmy także wioskę Mięciemierz. Po owocnej regeneracji nad brzegiem Wisły, powróciliśmy na Kazimierski Rynek. Wydawało nam się, że znamy to miejsce bardzo dobrze. Jednak podczas nocnego zwiedzania okazało się, że Kazimierz kryje jeszcze wiele nieznanych nam tajemnic. Niezwykła nocna wycieczka po Kazimierzu Dolnym nie była tylko spacerem z przewodnikiem. Była odkrywaniem świata dawnych mieszkańców Kazimierza, Cmentarza Żydowskiego, Wąwozu Korzeniowego, wyłącznie przy blasku pochodni.

Zielona szkoła to poza odkrywaniem miejsca, również wspaniała integracja. Uczniowie klasy 5 działali wspólnie i bardzo twórczo. Pod okiem pani Kasi Grajkowskiej, tworzyli mandale z naturalnych elementów, znalezionych podczas spaceru. Natomiast przy wsparciu pani Emilki Szafrańskiej, nauczyli się tańca, zwanego Belgijką. Łatwo nie było, ale po wielu trudach udało się osiągnąć spektakularny efekt.

Ukoronowaniem zielonej szkoły był rejs statkiem po Wiśle. Dzięki ogromnym staraniom i zaangażowaniu jednego z uczniów, udało się  stworzyć krótki filmik – esencja wyjazdu. A kolejna zielona szkoła już we wrześniu!!!

Galeria zdjęć:

The section is intended for logged in users only!