ul. Zbierska 5
tel.: +48 22 852 31 10
tel.: +48 798 731 464

Wyjazd do Francji

11 listopada grupa uczniów z klas 2 i 3 gimnazjum oraz I preDP uczących się języka francuskiego wyjechała na kurs językowy do Francji zorganizowany przez Centre International d’Antibes.

To był niezwykły tydzień spędzony na Lazurowym Wybrzeżu. Wszystko nas nieustannie zachwycało: cudowna pogoda, uroczy pensjonat na wzgórzu wśród drzewek oliwnych i pomarańczowych z malowniczym widokiem na Juan-les Pins, zapierające dech w piersiach nadmorskie krajobrazy, turkus morskiej wody, wycieczki do Nicei, Cannes, Monaco i Antibes oraz niezwykle sympatyczni ludzie.
A nasi uczniowie zachwycili francuskich nauczycieli swoim zaangażowaniem, wysokim poziomem języka i szeroką wiedzą ogólną. To było bardzo miłe usłyszeć od prowadzących, którzy mają do czynienia z młodzieżą z całego świata, słowa pochwały i uznania dla naszych IB students.
Dziękuję Wam za entuzjazm, radość poznawania i odkrywania, współpracę i kreatywność.
Jestem z Was dumna!
Renata Dziura

Wrażenia uczniów z wyjazdu językowego do Antibes we Francji spisane na plaży w Cannes w blasku zachodzącego słońca.
„Nasz hotel Castel Arabel był wyjątkowo uroczy. Nie byliśmy w stanie przestać się zachwycać fantastycznym widokiem z naszych okien. Organizator wycieczki ma prawo do dumy. Wszystko zostało dopięte na ostatni guzik. Lekcje były prowadzone w niezwykle profesjonalny i niecodzienny sposób. Zaimponowaliśmy nauczycielowi naszym poziomem języka francuskiego. W pełni zorganizowane wycieczki rozpoczynały się zaraz po obiedzie. Pogoda nam niezwykle dopisywała w przeciwieństwie do Koszelówki.” Jadzia, Mateusz, Karolina
„Na tegorocznym wyjeździe do Francji udało nam się nie tylko podszlifować język francuski, ale również pointegrować międzyklasowo. Na wszystkich lekcjach mogliśmy poćwiczyć takie czasy jak: imparfait, passé pomposé i futur proche. Po zajęciach zwiedzaliśmy pobliskie miasta. W Monaco mieliśmy okazję odwiedzić Oceanarium z wieloma ciekawymi okazami zwierząt morskich, natomiast w Nicei nikt nie mógł powstrzymać się od sfotografowania niesamowitego widoku. Simon (nasz przewodnik i opiekun grupy) krótko opowiadał nam o historii miast i ciekawych miejscach. Wspomnienia z tej wycieczki zostaną w naszej pamięci na długo i ciężko będzie nam powrócić do zimnej Warszawy po tygodniu wygrzewania się na Lazurowym Wybrzeżu.” Ola, Paulina, Alex
„Tydzień we Francji minął nam bardzo szybko. W przeciągu paru dni zdążyliśmy zwiedzić: Antibes, Monaco, Cannes i Nice. Są to jedne z piękniejszych miejsc na Lazurowym Wybrzeżu. Mimo, że każde z tych miast ma swój urok, to  najbardziej w pamięci zapadło nam Monaco. W wesołym miasteczku każda z nas spędziła jedne z lepszych chwil w naszym życiu. Mimo wielu miejsc do zwiedzania każda z nas znalazła chwilę dla siebie i przyjaciół. Trafił nam się super przewodnik, z którym świetnie się dogadywaliśmy. Poznaliśmy bardzo fajne osoby z Hong Kongu, które również uczestniczyły w kursach francuskiego. Mamy dosyć bagietek i zadowoleni wracamy do Warszawy!” Julia, Nela, Maja
„Nasz wyjazd był fantastyczny. Mieliśmy wspaniałą pogodę i wszyscy tworzyliśmy bardzo miłą atmosferę, która umilała nam pobyt. Do szkoły chodziliśmy tylko na trzy godziny, dzięki czemu mieliśmy czas na zwiedzanie. Kolejnym plusem naszej wycieczki była możliwość spotkania grupy z innego kraju, z którą mogliśmy się integrować. Bardzo podobało nam się to, że mieliśmy możliwość zwiedzania różnych miast i dużą ilość czasu wolnego. Bardzo dziękujemy naszej szkole, a w szczególności p. Renacie za możliwość poznawania różnych kultur i doskonalenia języka francuskiego.” Zuzia, Ania, Agata

„Zdecydowanie najbardziej emocjonującą atrakcją było Oceanarium w Monaco. Także bardzo podobały mi się muzea, które zwiedziliśmy. Lekcje były zabawne, croissanty przepyszne, widoki piękne. Najlepszą częścią było towarzystwo koleżanek i kolegów. Na pewno długo nie zapomnę tego wyjazdu.” Emilia