ul. Zbierska 5
00-745 Warszawa (Mokotów)
Liceum
Koordynator DP
tel.: +48 22 852 31 10
tel.: +48 798 731 464

Brok

Pierwszego dnia zielonej szkoły “burzyły się mózgi” w poszukiwaniu odpowiedzi na pytanie – czym jest wolność? Wieczorem oglądaliśmy film dokumentalny Sławomira Grunberga o Janie Karskim.

Uczniowie Diplomy i pre-DP w Broku nad Bugiem skupili się na przewodnim temacie, którym była wolność.

Zastanawiali się, czym jest… Jak ją rozumieć… Jak ją wyrażać… O jakie jej aspekty trzeba ciągle walczyć… Czy jest ważna… Licealiści dostali dużo wolności podczas wykonywania zadania końcowego, którym było przygotowanie mini spektaklu o wolności. Obejrzeli film Sławomira Grunberga „Karski and the Lords of Humanity”. Brali udział w warsztatach psychologicznych, dotyczących wolności. Oprócz tego odbyli zajęcia z angielskiego, hiszpańskiego i francuskiego. W ramach polskiego pochylili się nad tekstem Julio Cortazara i podjęli próbę pisania kreatywnego. Mieli lekcje matematyki, fizyki, biologii, Visual Arts, zajęcia z kreatywności, spotkania z koordynatorem CAS, koordynatorem IB DP, doradcą edukacyjnym, wychowawcami klas. Uczestniczyli w różnorodnych zajęciach sportowych, takich jak – siatkówka plażowa, park linowy, spływ kajakowy, basen. Uczennice klasy maturalnej – Paulina Bogusz i Wiktoria Jędrzejewska prowadziły – perfekcyjnie!!! – dla młodszych kolegów warsztaty debatanckie.

Zależało nam, żeby nasi uczniowie dowiedzieli się, że:
1. Program IB DP jest ambitnym, elitarnym programem akademickim, który uczy studiowania oraz przygotowuje – jak żaden inny – do odgrywania różnych ról społecznych;
2. Wszyscy – nauczyciele i uczniowie – mamy obowiązek dbać o tworzenie w szkole przyjaznego środowiska do nauki;
3. Przyjazne środowisko w szkole jest podstawowym – poza indywidualną ciężką pracą – warunkiem osiągania dobrych wyników, rozwijania się, przekraczania własnych barier intelektualnych i emocjonalnych;
4. Powielanie powszechnego (niestety!!!) modelu bycia uczniem, który samotnie uczy się pełen lęku, nauczyciela traktuje jak wroga, który chce go przyłapać na błędzie, a kolegę i koleżankę jak rywali – w programie IB musi prowadzić do klęski lub w najlepszym razie – uzyskiwania wyników znacznie poniżej możliwości;
5. W kontekście punktu czwartego – najważniejsza w naszej szkole jest praca nad rozwijaniem w sobie cech Learner Profile oraz funkcjonowanie, pozwalające na realizowanie różnorodnych wewnętrznych potrzeb – tworzenie teatru szkolnego, udział w debatach, praca w samorządzie szkolnym, prowadzenie lub współprowadzenie spotkań bardzo cool(turalnych), tańczenie, śpiewanie, granie na instrumentach, współtworzenie zespołów muzycznych, chóru, uprawianie sportu itp.

Przypomnieliśmy sobie, jak ważne i potrzebne jest uśmiechanie się do siebie nawzajem i mówienie sobie „dzień dobry!”.

Natura wynagrodziła nas za kreatywność, pasję i uśmiech. Przez cały czas radośnie świeciło nam słońce. Więcej

Hanna Buśkiewicz-Piskorska

Galeria zdjęć – dzień I:

Galeria zdjęć – dzień II:

Galeria zdjęć – dzień III:

Galeria zdjęć – wielki finał

Share

Recommended Posts