Monnet International School - Gimnazjum

Osobowości

HANNA PISKORSKA  dyrektor i założyciel Monnet International School

"Kiedy w 1992 r. – wraz z przyjaciółmi – zakładałam Szkołę, było to przejawem buntu. Miałam za sobą 13 lat pracy w szkole państwowej, podczas których powstawał wizerunek wymarzonej szkoły – szkoły, w której jest mądrze i miło, w której nie traci się czasu, dyscyplina sprzyja efektywności pracy, a nie – jest celem samym w sobie.

Szkoła marzeń miała być miejscem spotkań młodzieży z barwnymi osobowościami - wrażliwymi, świetnie wykształconymi, lubiącymi swoją pracę nauczycielami, uczącymi tak, by zaciekawiać, inspirować, rozwijać, szanować osobowość młodego człowieka.

Nie zapomniałam o tamtym buncie i o tamtych marzeniach. Teraz w pamiętaniu o nich pomagają mi programy IB. Okazało się, że są one zgodne z moją własną filozofią nauczania."

 

 

RENATA ŁUKASZEWICZ – zastępca dyrektora

"Ciekawość świata zaprowadziła mnie na Wydział Geografii i Studiów Regionalnych UW, który ukończyłam w 1983 roku, ciekawość ludzi zaprowadziła mnie w progi PLO nr 32.

Gdy zaraz po studiach zaproponowano mi pracę w szkole - pamiętając swoje własne, uczniowskie nienajlepsze doświadczenia - odmówiłam. Po latach, słuchając opowieści swoich przyjaciół o nowopowstałej szkole, a przede wszystkim o ludziach, którzy w niej pracują pomyślałam, że warto spróbować i nie zawiodłam się. Spotkałam tu i spotykam nadal ludzi wyjątkowych, różnorodnych, ciekawych świata, ludzi z pasją, otwartych, cieszę się, że mogłam do nich dołączyć.

Mąż matematyk, nauczyciel akademicki, dwoje studiujących dzieci."

 

 

AGELIKA MAJ – Curriculum Coordinator - odpowiedzialna za spójność działań programowych w MIS na wszystkich poziomach nauczania oraz za zgodność tych działań z filozofią IB, koordynatorka Middle Years Programme (MYP).

Absolwentka Wydziału Polonistyki UW, od 2004 r. związana ze szkołą. Ukończyła warsztaty koordynatorskie IBO.

Nauczycielka języka polskiego, autorka publikacji dydaktycznych dla uczniów i nauczycieli (współpraca z wydawnictwem „Nowa Era” w latach 2009-2011). Niezmiernie lubiąca pracę z młodzieżą, zwłaszcza gimnazjalną.

 

 

RENATA DZIURA  nauczycielka języka francuskiego, pełnomocnik dyrektora do spraw jakości kształcenia, ukończone warsztaty IBO, egzaminatorka MYP, ze szkołą związana od 2006 r.

"Zawsze wiedziałam, że będę nauczycielką języka francuskiego. Nigdy nie rozważałam innej opcji. Zaraz po studiach na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie rozpoczęłam pracę w Nauczycielskim Kolegium Języków Obcych w Zamościu. Po 10 latach życie przywiodło mnie do Warszawy i związało z MIS. Cieszę się, że po 20 latach pracy z młodzieżą, daje mi ona tyle samo satysfakcji i radości co na początku mojej drogi zawodowej."

 

 

JOANNA HERMANIUK-KWASIK – nauczycielka języka polskiego i angielskiego, pomysłodawczyni i współprowadząca z Katarzyną Burzyńską-Pefkevą zajęcia CAT (Culture-Art-Theory), asystentka CAS w gimnazjum i liceum; absolwentka Filologii Polskiej ze specjalnością kulturoznawczą na Uniwersytecie w Białymstoku, Uniwersyteckiego Kolegium Kształcenia Nauczycieli Języka Angielskiego na Uniwersytecie Warszawskim, studentka Podyplomowego Studium Filozofii i Etyki w Instytucie Stosowanych Nauk Społecznych Uniwersytetu Warszawskiego, ukończyła warsztat IBO Language A.

"W uczeniu języka polskiego najważniejsza jest dla mnie nauka krytycznego czytania ze zrozumieniem. Nie ma treści danych, są odczytywania i interpretacje.

Na lekcjach języka angielskiego pracujemy nad umiejętnościami językowymi i ponadpodstawowymi aspektami biernej i czynnej biegłości językowej.

W ramach zajęć CAT omawiamy z uczniami zjawiska w kulturze popularnej krajów anglojęzycznych.

Jako asystentka CAS-u inicjuję i koordynuję ponadprogramowe aktywności uczniów na rzecz społeczności szkolnej, lokalnej i globalnej."

 

 

JAKUB LORENC  nauczyciel CAS, historia

"Miałem iść na prawo. Nie dostałem się. Zabrakło mi punktu. Potem okazało się, że przez nieuwagę nie zakreśliłem znanych odpowiedzi w arkuszu. Ale w życiu nie ma przypadków. Tak miało być. Poszedłem na historię, bo zawsze mnie interesowała, choć w liceum nie miałem szczęścia do nauczyciela tego przedmiotu. Wciągnęło mnie totalnie. Na uniwersytecie miałem lepszą średnią niż na poprzednich etapach swojej edukacji. Pracę magisterską o śmiechu w średniowieczu pisałem pod kierunkiem prof. Henryka Samsonowicza. Obecnie pracuję na UW nad doktoratem dotyczącym gospodarki miast polskich w późnym średniowieczu. Pracuję też w Instytucie Badań Edukacyjnych gdzie zajmuję się edukacją historyczną w polskich szkołach ale na tle europejskim. To niezwykle pouczające.

W szkole pracuję, bo wyznaję zasadę, że zajmując się historią akademicko powinno się także uczyć młodzież. Żeby nie stracić kontaktu z rzeczywistością. Na Abramowskiego sprowadzili mnie w 2007 roku prof. Jolanta Choińska-Mika i dr Piotr Kroll. Jak nie myślę o historii to słucham muzyki. W domu mam ponad 5000 płyt. Kto rządzi? Led Zeppelin, Pink Floyd, Rolling Stones, Queen, Radiohead, Massive Attack, The Police, Miles Davies, Tool, Franz Ferdinand, Florence and the Machine, Michel Jackson i… Shakira."

 

 

KATARZYNA BURZYŃSKA-PEFKEVA – nauczycielka języka angielskiego i hiszpańskiego, absolwentka Makrokierunku Filologiczno-Kulturoznawczego w specjalności Anglistyka i Iberystyka na Uniwersytecie Warszawskim. Ze szkołą związana od 2012 r., ukończyła warsztat IBO.

„Idąc do liceum byłam przekonana, że podejmę studia matematyczne. Jednak pasja do poznawania języków obcych i nowych kultur sprawiła, że w klasie maturalnej zmieniłam decyzję i zaczęłam studia na UW na Makrokierunku Filologiczno-Kulturoznawczym, dzięki którym mogłam kontynuować naukę angielskiego i hiszpańskiego. Podczas studiów udało mi się dostać na europejski program Asystentura Comeniusa. Przez pół roku odbywałam praktyki w liceum w Szwecji doskonaląc warsztat przyszłej pracy nauczyciela.

W 2008 r., będąc jeszcze studentką, podjęłam pracę w szkole językowej i to był moment, który utwierdził mnie w przekonaniu, że chcę pracować z młodzieżą jako nauczyciel języków obcych.

Razem z Joanną Hermaniuk prowadzimy zajęcia Culture-Art-Theory, oparte o autorski program nauczania. Prywatnie uwielbiam dalekie podróże, górskie wędrówki i wycieczki rowerowe.”

 

 

MARTA POKORSKA-WIŚNIEWSKA - nauczycielka sztuki w programie IB. Absolwentka Filozofii UW (praca magisterska o metaforze) i Katedry Grafiki na Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie (dyplom w pracowni projektowania graficznego). Od dekaty dzieli swój czas na edukację plastyczną dzieci i młodzieży oraz na własną działalność artystyczną. Czynna zawodowo ilustratorka i graficzka. Ukończyła warsztat IB w Atenach.

"Odkąd pamiętam - rysowałam. W domu, w szkole, na wykładzie. I tak już zostało. Choć w pracy zawodowej często posługuję się nowymi, cyfrowymi technologiami, to sam proces twórczy nie może się odbyć, jeśli nie mam pod ręką tradycyjnej kartki papieru i dobrze zatemperowanego ołówka. Najbardziej interesuje mnie wzajemne oddziaływanie tekstu i obrazu - program IB Visual Arts idealnie wpisuje się w ten obszar, ponieważ dużą wagę przywiązuje się w nim do przekazu zarówno na poziomie wizualnym, jak i na poziomie słów.

Prywatnie i zawodowo cenię sobie inteligencję i humor, precyzję komunikatu i oszczędność środków wyrazu, dobre intencje i zapał, prostotę i bliskość naturze. W wolnych chwilach uciekam do parku albo za miasto, zawsze z książką. I obowiązkowo ze szkicownikiem."


IWONA ŻMIJEWSKA – nauczycielka fizyki i informatyki, absolwentka Uniwersytetu Pedagogicznego na kierunku fizyka i informatyka w Krakowie. Zatrudniona w szkole od września 2010.

„Dlaczego właśnie fizyka? Bo jest nauką opartą na konkretnych faktach, znajdującą szerokie zastosowanie w dzisiejszym wciąż rozwijającym się technologicznie świecie. Fizyka połączona z informatyką ciekawie przedstawia i opisuje zjawiska fizyczne.

Interesuje mnie astronomia i cały wciąż nie do końca poznany kosmiczny świat. A cóż piękniejszego nad niebo, któro przecież ogarnia wszystko co piękne?... A zatem jeżeli godność nauk mamy oceniać według ich przedmiotu, to bez porównania najprzedniejszą z nich będzie ta, którą… nazywają astronomią… Mikołaj Kopernik.

Wolny czas najchętniej spędzam aktywnie: pływanie, rower, a zimą tylko narty, które zresztą pokochałam.”

 

 

JUSTYNA CZARNECKA - psycholog, terapeuta, pedagog specjalny

"Ukończyłam psychologię na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie oraz pedagogikę specjalną w Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie. Jestem certyfikowanym terapeutą EMDR Europe oraz Członkiem Polskiego Towarzystwa Terapii EMDR i Polskiego Towarzystwa Badań nad Stresem Traumatycznym. Uzyskałam  certyfikat terapeuty w Centrum Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach w Warszawie. Jestem trenerem i realizatorem programów wspierających zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży. Specjalizuję  się w prowadzeniu zajęć terapeutycznych dla dzieci i młodzieży, jestem terapeutą Metody Warnkego. Wciąż doskonalę swój warsztat pracy uczestnicząc w szkoleniach i warsztatach. W swojej pracy dbam o stworzenie ciepłej, przyjaznej i pełnej akceptacji relacji terapeutycznej. Postępuję zgodnie ze standardami Kodeksu Etyczno-Zawodowego Psychologa. Pracuje pod stałą superwizją."

 

 

Aktualności

Tak klasa 2 gimnazjum pożegnała rok...

Czytaj więcej

Sekretariat główny przy ul....

Czytaj więcej

Polub nas

Kontakt

Prywatne Gimnazjum nr 33

ul. Abramowskiego 4
02-659 Warszawa - Mokotów

tel./fax.: 22 852 06 08
tel.: 22 852 31 10

Napisz do nas


Koordynator IB MYP:
Angelika Maj
myp maturamiedzynarodowa pl

Zapisz się do newslettera

Bądź na bieżąco

Monnet International School używa plików cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na ich przekazywanie. Więcej informacji

×